Tuesday, June 28, 2011

Nyamuk....sila pergi jauh boleh???




Tak tahu kenapa sejak dua menjak ni,
rumah saya ni penuh dgn nyamuk.
Walau dan disembur dgn shieldtox dan
pasang ubat nyamuk, dia tetap gak ada,
macam dah imun pulak dgn ubat nyamuk tu.

Nak kata ada tempat pembiakan kat dlm rumah,
tak ada la pulak rasanya,
sbb kat bilik air saya dah buang kolah tu,
sbb banyak telur nyamuk la jugak tu dulu.

Nak kata kawasan luar rumah pun
tak jugak, sbb kami kat sini mmg buat gotong royong
sekali sebulan kemas kawasan
apartment ni dan cantas segala pokok dan 
buang segala sampah yg berterabur kat luar.

Nak kata tak ada semburan nyamuk,
tak jugak sbb selalu org sembur nyamuk sembur kawasan
ni, paling kurang 2 minggu sekali,
kekadang tu tiap2 minggu dorang datang
sembur kat sini.  

Apa pasal ekkkk?????



6 comments:

syrupmasin said...

darah akak sedap kot :D

Yong Kamariah said...

Salam Normi,

ayooo normi... klu ada denggi kalu manyak serem ooooo... ha'ah lah, agak2 darah normi sedap giler tak tehehe...

Normi Ali said...

yong & syrupmasin: betul la agaknya tu...manis kot darah saya ni, plus gebu la pulak tu, kalau rasa gatal jer memalam tu, tepuk jer tmpt yg gatal tu, gerenti ada nyamuk kenyang, lepas tepuk tu terus tenyeh....perghhhh, puas hati sungguh...eke..ke..ke

MOH KEMBARA said...

Assalamualaikum Yong, kena bla katak bebanyak sikit tu...

ummiross said...

risau kan klu nyamuk banyak...

Nur Hawa Mohd Zin said...

awe pun nyamuk suka kat awe...dah la allergic ngan nyamuk..

Autolink