Tuesday, August 3, 2010

Buaya terdampar di PD




PORT DICKSON – Jika sebelum ini kehadiran buaya di pantai peranginan di Port Dickson sering dinafikan oleh banyak pihak, namun semalam persoalan itu terjawab apabila seekor buaya tembaga betina ditemui di pantai Ixora Permai, Tanjung Agas dekat sini.
Reptilia pemangsa itu dijumpai terapung-apung oleh tiga orang pekerja binaan pada pukul 12.45 tengah hari ketika mereka sedang memancing di kawasan berkenaan.
Seorang daripada mereka, Suhaimi Salim, 35, berkata, dia dan rakannya yang sedang asyik memancing terkejut apabila ternampak objek yang pada mula disangka kayu.
“Saya nampak sesuatu seperti kayu terapung tetapi selepas dilihat dari jarak dekat, objek itu rupa-rupanya bangkai buaya dalam keadaan terlentang.
“Selepas yakin bahawa buaya itu kaku dan tidak bergerak, baru kami memberanikan diri menghampiri sebelum menariknya kira-kira 500 meter ke tepi pantai,” katanya ketika ditemui di sini semalam.
Suhaimi memberitahu, selepas itu dia bersama rakannya menarik buaya terbabit di tepi pantai dan mendapati badan buaya itu terdapat luka dipercayai kesan ditembak.
Rakannya, Mohd. Farez Mohd. Said, 19, pula berkata, buaya sepanjang 5.48 meter dengan ukur lilit 2.43 meter dan berat hampir satu tan (kira-kira 1,000 kilogram) itu berkemungkinan berasal dari Sungai Linggi dekat sini.
Menceritakan detik penemuan reptilia itu, Mohd. Farez berkata, dia pada mulanya terkejut dan tidak mempercayai apa yang dilihat kerana buaya biasanya tidak ditemui di laut.



Terkejut jugak la bila tgk buaya tu kan, mana la tau tgh syok berendam kat laut tu tiba2 jer muncul kat tepi kita, mau kejung sat tu jugak kat situ. Ni kalau encek Hubby tau ni, boleh le dia buat alasan tak mo bawak kami mandi laut ni nti.....mesti sorok paper hari ni....he..he..he..he
Kepada sesiapa yg nak bawak family gi mandi laut kat PD lepas ni, sila la berjaga2. Jgn lepaskan anak2 kat laut tu sesorang, kot nti dia tarik bebudak tu dr bawah air, x sape pun yg sedar...naya jer...... Dan peringtan kpd semua.......hutang pose korang dah habis bayar kee??? kalau belum ada masa lagik ni....Running Man

1 comment:

Nur Hawa Mohd Zin said...

besaunyeeee!!!!!!!!!!!!!

Autolink