Tuesday, April 13, 2010

Sawancara dgn Din Beramboi...

din beramboi.. Pictures, Images and Photos

Tetamu hari ini..Peguam


A : Assalamualaikum, kita berbangga hari ini kita bersama seorang tetamu profesional yang juga seorang Peguam
P : waalaikummussalam...Err..cepat sikit yer..saya charge by minit nie..
A : Err....berapa rate encik..?
P : Sy 99cent per minit..itu flat rate tu..dia ikut block..kalau kira luar kawasan mahal sikit, RM2.50 seminit..


A : Ok..ok...kita percepatkan jer la temuramah kita yer..saya pon tak bawak banyak syiling nie..
P : Er....yg 99cent tu bila dah dibulatkan jadi Rm1.50
A : Pulak dahhhh??
P : 10% service charge dan 5% Govt tax..
A: Ok..ok..ermmh...Encik apa tadi ?
P : Al malek kudus Bin muntaz jaafar dari Mumtaz , Syawal & Hari Raya Accessories
A : wahh..memang kena nama dgn tugas iyer...
P : Memang...Kudus tu baik , so org percaya, Mumtaz jaafar tu sebab senang kejar kalau lupa nak bayar! eh..awak lepas 
     interview nie terus bayar tau..by cek..
A : errmmmmm...En. Malek..kes2 macam mana yang En. Biasa Handle..?
Malek : hurrmmmm...macam2 kes, pecah rumah, pecah amanah, Pecah lubang , kadang kalau client mintak, muka pecah
           rumah pon saya handle...
A : wow...mmg berkaliber encik handle kes2 macam nie ekk?
Malek : ehhh...ada lagi..tu belom habis lagi...saya jugak handle kes2 saman..
A : Saman macam mana tu encik?
Malek : Kes Saman malu, kes saman malu2 kucing pon, kes saman Teladan, Kes saman Haiwan teladan, ini kalo pengacara
          rancangan kanak2 nie kena saman la,..saman parking pon saya handle..kadang pagi2 terutama client lelaki pon
          saya saman kalau salah parking...haa....awak tu macam salah parking jer tu cuba cover2...
A : Ehh..Mana ada!
Malek : kadang2 kalau client mintak tolong..saya handle jugak kes2 syariah, Suami cerai kan isteri, Isteri mintak cerai,
          kadang2 2-2 mintak cerai pon ada! tapi yg lagi pelik, ada anak yg suruh mak ayah dia bercerai, harta sepencarian
           pulak anak yang tuntut....hisshhh..Dunia2...

A : ok terima kasih En. Malik kerana sudi di temu bual pada pagi ini...
Malek : ok jangan lupa bayaran saya..kalau tidak kita jumpa di...Courth...Mammoth! saya nak suruh awak belikan Sofabed          
           baru..



Pest Controller


A : Assamualaikum dan selamat pagi. Pagi ini saya diemani dengan tetamu
    saya dalam segmen sawancara ini yang mana beliau seorang Pest Controller.
    Selamat datang..Nama encik?

Jon : NAma saya Jon..Jon Taraotak.

A : Macam mana boleh timbul minat menjadi pet Controller nie..

Jon : Haa...ini nak cerita..masa den kecik2 dulu, den suka main Aci kejar kat Kg den.
      Kawan den kejar den, nasib tak baik den tersepak Busut Tabuan tanah, seminggu
      den tak boleh berjalan! itu yg den dendam sangat dengan serangga2 ni..

A :   Owh..dendam lama rupanya..Serangga mcm mana yang encik musnahkan?

Jon : Macam2..Tikus, langau, lalat, lalat buah, semut, semut merah, semut api, semut gatal
      Semut daun, anai-anai, kumbang, kumbang tanduk, tapi kalau jumpa lembu tanduk patah       saya lari..lembu tanduk patah nie garang dia lain macam sikit..lain dari tu, tenggiling,
     ular, iguana cicak kobeng, Qobin yang suka panjat2 gunung tu pon kalau saya jumpa saya sember
    dengan dia2 sekali.. Apo bondo mengabiskan duit den bayo cukai naik panjat gunung kek Obersea..den ni
      naik kapal terbang pon tak pernah..itu yang den geram sangat tu..

A    : Masalah macam mana yang selalu encik hadapi semasa menjalankan tugas?

Jon  : Ini masalah ni selalunya Semut..Semut la paling banyak problem..kadang2
       semut tak nak bagi kerjasama..taknak pindah, den dah bagi notis 30hari dah..diorang buat dek jer...
       Lepas tu kalo tak pindah jugak, Den bakar yo premis yang ado semut tu...

A :  Habis tuan Premis tak marah?

Jon : Kalau Tuan Premis marah dengan Tuan2 Premis aku bakar! Tapi ada satu lagi binatang yang saya tak pernah berjaya..
      20 tahun dah saya cuba..

A   : Binatang apa tu encik?

Jon : Tabuan tanah! dendam den dari kecik blom berbalas lagi nie...tiap kali nak sembur diorg, mesti terpijak sarang
      tiap2 kali terpijak den kena tukar kasut, but den dah tak muat, kene tempah but McDonald..

A   : owhh...terima kasih En. Joni kerana sudi ditemuramah pada pagi ini, kita berjumpa lagi esok
      dengan pekerjaan yang lain pula.

Jon : Konti stesyen nie tak nak kene sembur? Den Bagi diskaun..

No comments:

Autolink