Monday, July 18, 2011

Al- Fatihah.Dr.Lo' lo' meninggal dunia.



Salam semua readers,
pagi tadi saya call hubby sbb nak ingatkan dia ttg appointment saya dgn klinik,
bila dia jawab call, dia bg tau yg dia kat Masjid Al Aqram Pasar Keramat,
katanya Dr Lo'lo dah meninggal, jadi sebagai saudara seagama, dia pergi melawat
arwah di sana.

Kata hubby, ramai betul org yg dtg menziarah jenazah arwah,
jalan pergi ke Pasar Keramat amat jem, nasib baik dia pergi naik motor,
jadik dpt dia jugak dia mencelah dan masuk ke sana.

Khabarnya arwah akan dikebumikan di tanah perkuburan islam,
bersebelahan dgn pasar keramat, arwah ni jadi jiran dgn arwah datuk dan
sepupu2 hubby saya la nampaknya.

Walau apa pun pegangan politik arwah, saya melihat dia sebagai seorang
pemimipin yg amat dekat dgn rakyat dan seorg muslimah yg baik. Allah menyayanginya,
maka Allah memanggilnya kembali kepangkuanNya. Semoga roh arwah di tempatkan dikalangan orang2 yg beriman dan beramal soleh. Amin.


Sedikit mengenai latar belakang arwah.

NAMA: DR LO' LO' MOHD GHAZALI

PARLIMEN: AHLI PARLIMEN TITIWANGSA

TARIKH LAHIR: 2 OGOS 1957

UMUR: 54 TAHUN

TEMPAT LAHIR/ASAL: KUALA KANGSAR, PERAK

PEKERJAAN: DOKTOR

LATAR BELAKANG AKADEMIK:

1. SEKOLAH KEBANGSAAN JALAN CONOLLY, IPOH
2. SEKOLAH RAJA PEREMPUAN TAAYAH, IPOH
3. KOLEJ ISLAM KLANG
4. UNIVERSITI KEBANGSAAN MALAYSIA – IJAZAH PERTAMA (KEDOKTORAN)
5. ADELAIDE ALTERNATIVE MEDICINE & SURGERY – ACUPUNTURIST

KEGIATAN DI UNIVERSITI:

1. AHLI MPP UKM
2. EXCO PERSIAP UKM

PERTUBUHAN NGO:
KHIM
Yayasan Amal Malaysia
PPIM
PAPISMA
Persatuan Allergy & Aesthetic
Persatuan Hypertension
AFMY
ABIM
Al Khadeem
JIM
Persatuan Alumni FPUKM
Alumni ALKIS
Alumni SISTA.

KEGIATAN DALAM PAS:
AJK Dewan Muslimat PAS Pusat
Ketua Dewan Muslimat Titiwangsa
Ketua Pengarah Al-Nisa’
Ajk Kerja Pas Pusat
Mewakili parti sebagai Exco Asian Federation Of Muslim youth.

JAWATAN KINI: PENGARAH EKSEKUTIF DI PUSAT PERUBATAN KOHILAL

PENGALAMAN DALAM PILIHANRAYA: PERNAH BERTANDING DI PARLIMEN P59 BUKIT GANTANG DALAM PILIHANRAYA KE-11

2 comments:

adarnadzmie said...

Alfatihah... moga rohnya dicucuri rahmat...

Saya dapat tahu melalui SMS semalam...

syafie said...

Al-Fatihah semoga rohnya dicucuri rahmat.Segala jasanya akan terus dikenang.

ok dah follow

Entri terbaru Entahlah saya pun tak tahu mcmana nak hilangkan sakit kepala selalunya saya pening bila perut lapar je.

Ok dah Follow

Entri terbaru

http://orderbookonline.blogspot.com/2011/07/pakej-menarik-my-stormkid-portal.html

Autolink