Tuesday, March 1, 2011

Perkahwinan sepupu En Hubby saya.


Ahad lepas jadual saya penuh dgn acara makan2,
 dari pagi sampai le ke petang.
Start pagi pukul 8am,saya dah terpacak kat
bawah flat kami ni sbb ada gotong royong bulanan.
Disebabkan dah tak ada lg kontraktor yg 
bersihkan kawasan kami ni,maka bergotong royong 
adalah alternatif dan inisiatif kami sendiri
utk mengekalkan kebersihan kawasan sekitarnya.

Serius la saya katakan, samaada ada kontraktor pembersihan
 atau pun tak ada sama jer pada saya, sbb rasanya lg bersih kwsn
ni dr dulu. Sbb indon yg diupah olh kontraktor tu dulu,
bukannya nak menyapu sngt, tp sibuk cari tin dan botol terpakai utk di jual.
Dan biasanya lepas acara gotong royong bersihkan kwsn flat,
ada pulak gotong royong menghabiskan makanan yg
di sumbangkan olh setiap penduduk yg join gotong royong tu...mua..ha..ha..ha

Pukul 11am saya minta diri la,
sbb nak pergi jemputan pengantin.
Satu kat kg pandan dan satu lg kat bandar Bukit Mahkota Kajang.
Kedua2nya kena pg sbb sedara terdekat En Hubby saya,
lg pun kami nak pg Kajang tu berkonvoi sbb tak pernah sampai lg kat situ.

Pukul 12 tiba kat pengantin Kg Pandan, makan ala kadar
pas tu terus cabut ke Kajang. sampai kat sana lebih kurang pukul 1:30pm,
org tengah ramai sesangat, tak celus rasanya nak masuk.
 nasib baik le tempat buffetnya ada 3 tmpt,
kalau tak, mmg penat la beratur menunggu nak makan nasik minyak tu.

Tapi siyes la...makanannya semua sodap belaka,
pas tu dpt bunga telur, isinya telur masin yg dah direbus,
mula ingatkan kenapa la telurnya putih bebeno,
ingat kena clorox ke,
bila check sekali telur masin daaa..
tima kasih la Paman Lili dan Bik Lin sbb sudi jemput kami,
bulan 7 nti kita berkumpul pulak kat AU5 utk persandingan Jila plak yer..

Gambar tak banyak sngt sbb terlupa nak bawa kamera,
jadik layan la gambar dr henpon cap ayam saya ni ye...

  ni la pengantin kat kajang siti hajar dan suaminya megat

 sangat cantik sepupu en hubby ni

 jeling siapa tu??

 en hubby dan sepupunya aiai







 adam pun nak masuk gak sekali...hu..hu..hu

 sedap bebudak ni nyanyi

No comments:

Autolink