Wednesday, February 16, 2011

Guess whattt????



 Tadi pg ke kedai, ingat nak beli ayam sekor, smlm pg pasar chow kit tak beli ayam sbb dah borong ikan, sayur dan buah, bawak motor pulak tu, jadi mmg dah tak muat kalau nak beli ayam. Teringin nak buat stew la kenkononnya, sekali bila tanya kat mamak tu berapa harga ayam sekilo, korang tau berapa?? RM7.80 sen sekilo....gila betul laaa, aku tanya mamak tu," ngapa tak genapkan RM8 sekilo??" tau dia ckp apa? " itu esok punya harga la adik manis"....cisssss, nasib baik dia panggil aku adik manis, kalau tak, naya jer tong ikan tu naik atas kepala dia.....berani dia mainkan perasaan cheff yg tgh kempunan nak makan stew ayam ni tau...hu..hu..hu

 Nanti la kalau harga ayam turun RM6 sekilo, aku beli 10 ekor, simpan dlm peti ais tu , buat stock. Apa guna freeze beso ye tak? Nak jugak tau, harga barang basah kat tmpt korang mahal tak?

3 comments:

NISS said...

mmg mcm tu harga die..hari tu niss pegi pon same..kecuali akak pi kat econsave@tesco ayam die harga murah sikit..tp itu pun die ragui kehalalan nye..oleh sebb penah rase bnd yg same..niss nekad nak stat bela ayam sendiri..pueh hati..;)

Yong Kamariah said...

alahai normi tak dapek nak bayangkan ibu mithali sepenuh masa macam normi kena pantau harga barang semasa cenggitew, yelah kan, hari2 kena memasok wehhh, buleh sakit jiwa klu barang sume naik! saya ni sbb jarang masak jek, klu tak mmg buleh mengamuk kt paso!

Normi Ali said...

niss: akak pg tesco sekali sebulan jek....tp mmg ayam dan udang murah kat sana

yong: semenjak pak incik bg saya duit selepuk utk budget sebulan, jenuh le nak pusing2kan duit tu, dulu tau mintak jer kat dia soh belikan apa2, skg baru tau nilai duit tu...hu..hu..hu. 50 hengget macam ayo jer keluonye yong...

Autolink