Tuesday, January 25, 2011

Roti sosej roll.

Gambar ehsan pokcik gugel dan credit utk tuan punya gambar.

Salam semua....pagi tadi kenkunun rajin sngt la nak buat nasik goreng. Smlm sebelum tidur
siap masak nasi bagai utk penuhkan impian anak2 nak bersarapankan nasi goreng. Cam biasa sblm tidur check kat dapur, kot terlupa tutup suis washing machine ataupun periuk nasi elektrik. Selamba badak jer, dgn penuh perasaan tutup periuk nasi tu , dgn harapan nasi dah masak.  

Bila bangun jer pagi tu, keluarkan la segala benda yg dah di sediakan awal malam semalam, kenkunun nak buat nasi goreng. Bila bukak jer periuk nasi, ambik kauu......bergenang jer air dgn beras kat dlm periuk tu...wallaweiiiii....aku terlupa tekan ke periuk nasi smlm??? patut la x de bau nasi masak semalam...he..he..he

Cisss...bikin rosak mood jer pagi2 buta ni nak buat sarapan, check kat fridge ada sosej, telur pun ada, roti pun ada, apalagi buat roti gulung jer la nampaknya. Sebab sosej tu keras yg teramat, saya celur dulu dlm air panas. Pas tu lenyek roti tu dgn penggelek, letak sosej dan gulung. Aku ambik cungkil gigi ( yg belum guna lg tau) aku cucuk kat tepi tu, sbb takut nti gulung tu terbuka, celup dlm telur kemudian goreng. Walaaaaaa....dah siap sarapan segera aku. 

Nasib baik anak2 tak tanya pasal nasi goreng idaman mereka pagi tadi, kalau tak pecah rahsia aku masak nasi tp tak masak2 dr malam sampai subuh....he..he..he


*ps- x sempat ambik gambar sebab semua dah di balun oleh anak2.

No comments:

Autolink