Wednesday, February 3, 2010

Patut ke wehh.....



 Ptg tadi. anak aku yg no 3 tu balik dr taman sambil nangis . Aku panik gak.....tanye dia 'nape ni'...dia ckp mak pd budak yg baling batu kat kepala dia smlm dtg serang dia kat taman.Aku tanya kat anak aku nape lak mak dia yg marah, bkn ke aku yg patut marah dan hempok pale budak tu?

Yg aku marah sngt tu, bkn ape, kalo nak marah budak sekali pun, patut ke awak yg dah berumur dan ade 4 org anak mencarut dan mengherdik pd budak yg umur 11 thn..akai ada kaaa......pas tu siap ugut anak aku, nak pukul lg masa tgu bas skolah pg esok.Anak aku sebut satu2 benda yg mak budak tu sebut ......f@#k. bab#, p%@i, p@$#%t, s@#%n, dan seangkatan dgnnya.Ternganga aku dengar weh......

Aku cukup x paham btl la pd mak bapak yg suka masuk campur kalau anak2 bergaduh, lg aku x paham sbb dia nak mengamuk kat anak aku, sbb mangsa adlh anak aku, dan yg kaki pukul anak dia. Aku rasa ni mesti kes x puas hati ni, dia rasa baling dgn batu sampai benjol kepala anak org x cukup, pas tu soh mak dia pukul lg. Mmg anak aku marah kat budak tu smlm, kalo korang x marah ke, org baling batu kat pale korang? Tp setakat marah je la. Anak aku tu penakut walaupun badan dia besar.

Esok, aku nak gi skodeng anak aku masa tgu bas pg esok, kot2 klu mak budak tu dtg nak pukul anak aku.Aku harap x la........aku malas nak gaduh dan bermusuh dgn org. Aku ckp dgn anak aku, biaq pi la org cam tu, nti bertemu la buku dgn ruas......dah berbelas tahun aku duduk kat tmn ni, x pernah aku jumpa org yg cam ni.......aku harap satu hari nti, ada org yg mencarut dan maki dia, mcm mana dia buat kat anak aku dan anak org lain tu.......x pun biar bisu mulut yg suka mencarut tu........



11 comments:

KASIH said...

ya..saya memang suka komen...
eee dasyatnya...mak budak tu.. ada ka punca..dok mai maki anak orang..
tak qeti ka nak mai qumah tegoq caqa elok... tu nama dia takdak budi bahasa la tu...

dafFodiLs (",) said...

eee ye,yg mak tu pun sama nk jadi cam bdk2 agknya kn kak..kot ye pun kn ke bley slow talk..

Normi Ali said...

tu laa..kot ye ade salah anak saya pun, x bole ke nak ckp elok2, nape mesti mencarut dan bergaduh dgn bebudak, tu yg x paham sngt tu....nti kalo bebudak x hormat kat dia, jgn salahkan org lain...sendiri mkn pengat, sendiri mau ingat...

Ju@Lucky^Mummy said...

hmmm.. kalau sy la.. mesti bengang tahap gaban punya.. & paling x suka org maki hamun budak2.
cakap elok2 x bleh ker?? mestikah nak keluar suma benda dlm hutan& dlm kain tu??
Mmg wajib awk skodeng esok. Bawak kawan tau! takut gak sorg2. manusial jenis mcm ni mmg x leh di predict!

wansteddy said...

marah2 bukan setel mslh nak2 anak dia yg buat salah. mmg xpatut maki hamun budak2 mcm tu. awk tgk2lah anak waktu pergi balik skolah n waktu bermain. perhati je dr jauh. berani mak budak tu myb sbb dia tgk ank awak sendiri xde sapa boleh backing. ckp je elok2 dgn si ibu. bg si ibu tu sndri reti rs malu dgn sikap kurang sopannya.

chacha said...

hurmmm~~ ish2... ade jugak org dewasa tang perangai macam tuh. harap2 nanti die dpt hidayah untuk berubah... tp sis mmg kene tgk anak sis time g skola sok.. takot jgk die buat pape... -.-''

jajarina said...

ish, terok nyer sampai camtu.. haih~ sy yang bce ni lak skt hati dengo mak budak tu camtu.. huhuhu

Normi Ali said...

pg td gi skodeng, mak dia ade turun, masa anak saya letak bag kat bus stop,dia nak dtg kat anak saya, tp bila dia tgk saya ada, terus dia pusing balik. rasa nak jer gi jumpa mak budak tu, tp sabarkan hati ni...x kan nak gaduh plak kan...nti x de beza la pula saya dgn dia...ape klasss main tarik rambut kat bus stop...eke..ke..ke.ke

¥ α Ŋ α Đ z µ £ said...

ishh..teruk btul mak budak tu.. mak budak cam budak2..geram jugak la kita yang baca ni..

jom join contest yana ok

http://yanadzul.blogspot.com/2010/01/yanadzul-giveaway-win-aivee-emart-toy.html

|| NaFiRaa || said...

mak budak sama nek ngan budak2!!! haih.. kalo bagi nasihat tu oklah jugak.. nih perangai mengalahkan budak2..

kulop ludin said...

tak berapa bijak kalau masuk campur hal bebudak.
kita selia dari segi keselamatan dah cukup.
takyah le wat mcm tuan tanah tu haborkan!

Autolink